maanantai 22. maaliskuuta 2010

huhhahhei

Olipa taas viikonloppu! Lähdin siis perjantaina suoraan koulusta rautatieasemalle, josta puksuttelin kohti kotia ja perhettä. Perjantai-ilta menikin sitten perheen kanssa hengaillessa, ja pitkästä aikaa sain harrastaa jotain minulle todella rakasta, nimittäin saunomista! Täällä Helsingin päässä on nämä saunomismahdollisuudet aika vähäiset, en edes tiedä onko meidän taloyhtiöllä saunaa.. Kukaan kavereistanikaan ei tietääkseni ole niin varakas että omistais saunan tai edes saunavuoron. Vaikka täällä muuten tuleekin hikoiltua ihan tarpeeks, oli kyllä ihana päästä vaihteeks ihan lauteille. :)

Lauantaiaamuna heräilin kaikessa rauhassa ja kokoilin itselleni aamiaisen kerrankin runsaasta valikoimasta! On se kumma kuinka hetken yksin asuttuaan alkaa arvostaa kotikodin jääkaappia, vaikka kotona asuessa omastakin suusta kuului vähän turhan usein kiukkuinen valitus ''miksei meidän jääkaapissa oo IKINÄ MITÄÄN??!?'' No, jokatapauksessa, lauantaipäiväkin meni sitten rennosti kotona hengatessa, ja kello neljän aikaan lähdin kavereiden kanssa Tampereelle V:n synttäreille. Oli tosi mahtavaa nähdä taas ''vanhoja'' naamoja, vaikka ensin pelkäsinkin vähän että synttäreistä tulis jokseenkin kiusalliset 'vaihdetaan kuulumiset ja syödään kakkua' -tyyliset kekkerit. Ah kuinka väärässä olinkaan! En kyllä oikeastaan edes ymmärrä, miten olin voinu edes ajatella että V:n järkkäämissä pippaloissa olis edes mahdollista olla jotenkin kiusallista tai tylsää :D Ensinnäkin se oli leiponut niin jäätärikkovan suussasulavat kakut että oksat pois! Söin taas varmasti koko loppuvuoden edestä makeaa. Enkä toki voinut vastustaa sipsi- ja popcornitarjontaakaan, nam! Karkkilakko sentään pysyi, vaikka ne lakkaliköörikonvehdit vähän olis houkuttanutkin.. V myönsi tarjoavansa niitä siksi, että ''kukaan ei niistä tykkää'', ja hyvä ettei se väkisin yrittänyt tunkea niitä vieraittensa kurkuista alas, sen verran innokas se oli niistä eroon pääsemään :D Hyvin olis mulle kelvannut, ellei olisi tätä saamarin lakkoa prkl! Ensimmäisten kakkuannosten jälkeen alettiinkin sitten pelata ehdotonta suosikkipeliäni Rappakaljaa, ja kaikki kyseistä peliä pelanneet varmaan tietävät että tästä pelistä ei nauramatta selviä! Ainakin ihmettelen suuresti, jos joku selviää, itsellä on joka kerta vatsalihakset ihan äärimmäisellä koetuksella! Tämäkään kerta ei missään nimessä ollut poikkeus. V vei lopulta voiton, vaikka sehän oli tietysti täysin suunniteltu juttu, eihän päivänsankarin tietenkään sovi hävitä ;)

Synttärikemuista poistuimme joskus kymmenen maissa, ja jäinkin suoraan kyydistä kaupungin ykkösmenomestaan P:tä ja S:sää moikkaamaan pitkästä aikaa. Hiukan arvelutti mennä sinne lenkkareissa ja jättilaukun kanssa, mutta en jaksanut kotonakaan käydä kun kerran kyydin sain. P:llä oli onneksi meikit mukana ja siinä ekan olusen juotuani mentiinkin sitten yhdessä vessaan meikkaamaan :D Korostettakoon tässä nyt, että mielestäni en ole mikään alkoholin suurkuluttaja enkä yhtään välittäisi maksaa perus oluesta järkyttäviä baarihintoja, jonka takia oon yleensä 'alotellut' kotona ja baarissa on enää mennyt vaan ehkä yksi olut jos sitäkään. Siinä mielessä(joskin monessa muussakin mielessä) viime lauantai oli poikkeus, ja jouduin turvautumaan täysin baarijuomiin. Omien laskelmieni mukaan pysyin kuitenkin alle kahdenkympin. Hyvä minä. :D Noh, ilta sujui mukavasti tanssiessa ja rupatellessa, sitten just kun olin lähdössä kotiin niin päätin vielä kiertää paikan ja ajauduin jutulle yhden kaveripojan kanssa, jonka kanssa vierähti tovi jos toinenkin ja kotiin pääsin lähtemään vasta pilkun jälkeen :P mutta ei siitä sen enempää.

Sunnuntaina sain itseni juuri ja juuri ylös niin että ehdin sopivasti kolmen junaan. Oltiin H:n kanssa sovittu että mennään samalla junalla(hänkin asuu Helsingissä) ja matka menikin rennosti rupatellessa. Puhuttiin yllätytyllätys lähinnä miehistä, ja säikähdys oli melkoinen kun perillä tajusin että ''toi tyttö tossa takana näyttää ihan *****n tyttöystävältä onksese??'' Onneksi tultiin tulokseen että ei se todennäköisesti ollut. Hyvä niin, kyllä sellasta läppää oli junamatkan aikana lentäny että en mielelläni soisi kenenkään asianomaisen niitä kuulevan :D  Huh nyt iski taas kauhu, kumminkin se oli se...

Anyways, takas Stadissa taas, tänään oli aika normi koulupäivä, näki niitäkin tyyppejä ja oli kivaa. Takas arkeen taas, mut olipahan kaikenkaikkiaan jees viikonloppu. :)

P.S. Kevät on IHANA!  <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti